social-media-icons

Menu

Confessions On A Dancefloor

'Confessions On A Dance Floor', het tiende album van Madonna, kwam op 11 november 2005 uit in Nederland en België. In de Verenigde Staten en Groot-Brittannië wordt het op 15 november uitgebracht. Het album is de opvolger van 'American Life' uit 2003. Een dag voor de release, op 10 november, steeg de eerste single 'Hung Up' van dit album naar de hoogste positie in de Nederlandse Top 40 en de Mega Top 50. 'Hung Up' heeft zeven weken op die plaats gestaan.

In januari 2006 wordt het nummer 'Sorry' als single uitgebracht. Het nummer bereikt de tweede plaats in de hitlijsten. Op 9 juni 2006 komt de derde single 'Get Together' uit. In de VS krijgt deze single als B-kant 'I Love New York'. De single komt tot een 13e plaats in de Top 40 en tot nummer 7 in de Mega Top 50. Op 18 juli maakt Warner Music bekend dat de vierde single van het album in september 2006 verschijnt: 'Jump'. Dit nummer wordt ook gebruikt in de film 'The Devil Wears Prada'.

Met 'Confessions On A Dance Floor' gaat Madonna duidelijk terug naar haar roots: de dansvloer.

Stylus Magazine

Finally. That’s what it boils down to, really: it’s about damned time she decided to burn the world’s discos out again. 'American Life' wasn’t just a commercial failure, it out-and-out sucked, was Madonna’s worst full-length in—well, ever. She’d gotten too self-important, was doing what we thought she’d never do, seemingly…
Lees meer...

Rolling Stone

In 1985, Madonna's navel ruled the world. That year -- which opened with "Like a Virgin" perched at Number One, and would later see "Crazy for You" knock "We Are the World" off the top of the charts -- she boiled down her philosophy, her definitive worldview, to one phrase.…
Lees meer...

Yahoo! Music Album Review

Towards the end of this relentlessly 'up' record Madonna ponders, surely not for the first time, if she should carry on. And, if she does, what this continued legacy will add up to. It strikes a rare hesitant note in the 18th album of a 21-year recording career. Otherwise, all…
Lees meer...

Pitchfork Media

Twenty years ago, Madonna was a postmodernist's dream. Her ability to transform herself from song to song and from album to album became a proclamation of self-nullifying empowerment, giving her the ability to create a stationary persona out of shifting identities. However, by the start of the 1990s, Madonna's transformations…
Lees meer...

Login or Registreren

Wachtwoord vergeten? / Gebruikersnaam vergeten?

Om de website van MadonnaNed goed te laten functioneren, maken wij gebruik van cookies. Meer informatie

Akkoord

Cookies zijn eenvoudige kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op de harde schijf of in het geheugen van je computer. Cookies kunnen je computer of de bestanden die op jouw computer staan niet beschadigen.

Cookies zorgen er onder andere voor dat je ingelogd kan blijven op MadonnaNed. Wij gebruiken ook cookies om essentiële onderdelen op onze website te laten werken.

Social media

Deze website bevat tevens “buttons” van sociale netwerken als Facebook, Linkedin en Twitter, waarmee u (content van) onze website kunt delen op die netwerken. De buttons werken door middel van stukjes code die van deze partijen zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook, Linkedin en Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.

Analytics

We gebruiken cookies om statistieken te verzamelen van onze bezoekers om te zien hoe vaak de website - en welke pagina's - door bezoekers worden bekeken.