Fenomenaal en van wereldklasse, zo jubelen de Britse media na de premiere van Madonna’s wereldtournee.
De zangeres trapte de Sticky Sweet Tour zaterdagavond met succes af in het Millenium Stadium in Cardiff, Wales.
De Britse kranten zijn laaiend enthousiast over het twee uur durende concert van de popkoningin. Madonna doet het bepaald niet rustig aan, zelfs niet nu ze vorige week haar vijftigste verjaardag vierde. Volgens de Daily Mail is de show duizelingwekkend en extreem atlethisch. Ook The Sun jubelt: ‘She’s still got that old Madgic!’
The Guardian prijst vooral haar gevoel voor mode. Madonna kleedt zich tijdens de show acht keer om, en draagtondermeer creaties van Givenchy, Miu Miu, Roberto Cavalli en Yves Saint Laurent.
Madonna’s megaconcert is bovendien aangekleed met Swarovski juwelen, met een totale waarde van ruim een miljoen euro.
Controverse blijft uit: Pikante details als een kruisigingsact of een bedscene maken geen deel uit van het concert.
De zangeres heeft de show opgeknipt in vier delen. Ze eert de twintiger jaren van de vorige eeuw, maar ook de jaren tachtig. Ook richt ze zich op dance en op een zigeunerromance. Op het podium staan zestien dansers en een twaalfkoppige band. 250 man personeel werkt aan de show. De tournee wordt door milieuacvisten bekritiseerd vanwege het milieu-onvriendelijke karakter: de popdiva reist niet mee in een tourbus, maar vliegt per privejét van concert naar concert.
Op 2 september treedt Madonna op in de Amsterdam Arena. Dit concert is nog niet uitverkocht.
Bron: AD.nl